W PANS odbyło się spotkanie dotyczące VR-u w dydaktyce akademickiej
2 czerwca 2022Informatyzacja procesu dydaktycznego w PANS jest coraz bardziej zaawansowana. Otwarcie na nowe technologie, wzmocnione przez czas pandemii, która niejako wymusiła na nas wdrożenie wirtualnych rozwiązań edukacyjnych, łączy się z podnoszeniem kompetencji pracowników oraz uatrakcyjnieniem zajęć dla studentów. Za nami szkolenia m.in. z tworzenia kontentów e-learningowych i nowoczesnych metod dydaktycznych.
2 czerwca br. przemyska uczelnia poszła o krok dalej i z inicjatywy Prorektora właściwego ds. studenckich – dr. Roberta Oliwy – odbyło się spotkanie prezentacyjno-konsultacyjne dotyczące wykorzystywania w dydaktyce akademickiej rzeczywistości wirtualnej (VR), jako narzędzia umożliwiającego stworzenie angażujących i innowacyjnych doświadczeń edukacyjnych.
Pani Katarzyna Skowrońska z firmy ASSECO POLAND S.A. oraz przedstawiciele warszawskiej firmy HTC – Panowie Michał Hryniewicz i Sebastian Trojanowski – omówili budowę i implementację rozwiązań chmurowych, opowiedzieli o VR-ze i tym, jakie możliwości dają aplikacje w ramach tej technologii, nie zabrakło kilku słów o szkoleniach e-learningowych i VR-owych… To wszystko, aby podnieść poziom atrakcyjności i efektywności kształcenia. Studenci mogą doświadczać zajęć bardzo realnie, ponieważ symulatory oddają wszystkie szczegóły – gogle VR umożliwiają przeniesienie się do miejsca przestępstwa, na salę operacyjną czy pozwalają na stworzenie wirtualnego magazynu, w którym operator poznaje funkcje wózka widłowego bez ryzyka wypadku…
„To są wspomagające proces edukacji rzeczy, ciekawe z punktu widzenia młodzieży, której nieobce są takie rozwiązania. Samo wejście w ten świat powoduje, że proces dydaktyczny jest ciekawszy. Ucząc się poprzez VR dużo szybciej przyswajamy, wszystkie nasze zmysły są skupione na zadaniu. Jest dużo gier, ale brakuje tego contentu edukacyjnego, firmy ASSECO i HTC go wyszukują i dostarczają” – podsumowali swoje wystąpienie nasi Goście.
Ostatnią, a jednocześnie najbardziej wyczekiwaną częścią spotkania było doświadczenie wszystkimi zmysłami. Pracownicy i studenci PANS skorzystali z Gogli HTC VIVE i zanurzyli się w wirtualnym świecie.
Tekst: Justyna Przerwa
Zdjęcia: Oksana Pikula