O nas
Dział Rozwoju i Współpracy koordynuje prace:
- Akademickie Biuro Karier (ABK)
- Biura ds. Projektów i Współpracy z Gospodarką (BPW);
- Biura ds. Współpracy Międzynarodowej i Programu Erasmus+ (BWM);
- Centrum Edukacji Ustawicznej (CEU);
- Uniwersytetu III Wieku (UTW)
- pozyskuje informacje o rynku pracy oraz możliwościach podnoszenia kwalifikacji i doskonalenia zawodowego;
- gromadzi, klasyfikuje i udostępnia oferty pracy, staży i praktyk zawodowych w podmiotach gospodarczych bezpośrednio oraz za pośrednictwem zakładki ABK na stronie internetowej Uczelni oraz za pośrednictwem interaktywnej platformy internetowej karierazpansp.pl;
- informuje o ofercie szkoleń lub warsztatów mających na celu rozwój osobisty i zawodowy studentów i pracowników Uczelni;
- organizuje i prowadzi badania ankietowe absolwentów poszczególnych kierunków w celu uzyskania opinii o programie kształcenia i kadrze dydaktycznej oraz służące promocji i rozwojowi Uczelni;
- monitoruje kariery (losy zawodowe) absolwentów oraz weryfikuje zapotrzebowanie pracodawców na kwalifikacje i kompetencje w zawodach stanowiących ofertę kierunków kształcenia;
- prowadzi współpracę z pracodawcami oraz stowarzyszeniami gospodarczymi mającą na celu wzmocnienia pozycji studentów i absolwentów Uczelni na rynku pracy oraz nieustannego doskonalenia oferty studiów na prowadzonych przez Uczelnię kierunkach studiów;
- buduje pozytywny wizerunek Uczelni jako publicznej uczelni zawodowej kształcącej nowocześnie i kompleksowo w odpowiedzi na zapotrzebowanie regionalnego i lokalnego rynku pracy;
- współpracuje z instytucjami rynku pracy oraz biurami karier innych uczelni;
- prowadzi bazy kontaktów podmiotów gospodarczych działających w otoczeniu Uczelni oraz w regionie.
2. Biuro ds. Projektów i Współpracy z Gospodarką realizuje zadania:
- monitoruje programy rozwojowe adresowane do podmiotów szkolnictwa wyższego oraz prowadzi działalność informacyjną i promocyjną skierowaną do jednostek organizacyjnych Uczelni w zakresie możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych w ramach ww. programów;
- dokonuje oceny formalnych i merytorycznych możliwości realizacji projektów przez jednostki organizacyjne Uczelni oraz udziela im pomocy w przygotowaniu i składaniu wniosków projektowych;
- przygotowuje, aktualizuje i przechowuje dokumentację dotyczącą jednostek organizacyjnych Uczelni stanowiącą integralną część wniosków projektowych składanych przez Uczelnię;
- weryfikuje poprawność przygotowanych przez jednostki organizacyjne Uczelni wniosków oraz sprawdza je pod względem możliwości zapewnienia odpowiednich środków finansowych w formie wkładu własnego Uczelni w projektach współfinansowanych. Rejestruje decyzje o finansowaniu lub dofinansowaniu udziału w projekcie;
- przygotowuje ostateczną wersję wniosku do podpisu przez uprawnione osoby;
- przygotowuje wnioski o dofinansowanie projektów z funduszy europejskich, w tym projektów z zakresu wspierania rozwoju Uczelni i podnoszenia jej konkurencyjności;
- rejestruje wysyłane wnioski o dofinansowanie projektów w ramach programów oraz archiwizuje je;
- monitoruje przebieg realizacji projektów i okresowo informuje Rektora o osiągniętych rezultatach i produktach oraz zagrożeniach w osiągnięciu założonych wskaźników;
- prowadzi obsługę administracyjną Prorektora ds. Rozwoju i Współpracy.
3. Biuro ds. Współpracy Międzynarodowej i Programu Erasmus+ realizuje zadania:
- koordynuje współpracę Uczelni z innymi uczelniami i organizacjami zagranicznymi;
- zapewnia kompleksową obsługę studentów i pracowników wyjeżdżających za granicę w ramach wymiany oraz studentów przyjeżdżających i studiujących w Uczelni;
- prowadzi kompleksową obsługę pracowników wyjeżdżających w ramach edukacyjnych programów międzynarodowych;
- przygotowuje i koordynuje wyjazdy służbowe kierownictwa Uczelni za granicę;
- organizuje pobyt cudzoziemców przyjeżdżających na Uczelnię na zaproszenie kierownictwa Uczelni;
- prowadzi kompleksową obsługę program Erasmus+ i innych realizowanych przez Uczelnię programów edukacyjnych oraz programów wymiany studentów i pracowników.
- prowadzi obsługę administracyjną oraz promocję realizowanych przez Uczelnię usług edukacyjnych w formie studiów podyplomowych oraz kursów adresowanych do różnych grup odbiorców, w tym absolwentów Uczelni;
- prowadzi dokumentację prowadzonych przez Uczelnię usług edukacyjnych oraz kadry zatrudnianej przy ich realizacji;
- prowadzi działalność informacyjną skierowaną do jednostek organizacyjnych Uczelni w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych przeznaczonych na podnoszenie kwalifikacji zawodowych tj. PO WER, RPO WP, KFS.
- popularyzuje wśród słuchaczy wiedzę naukową w formie wykładów i prelekcji, w tym szczególnie problematykę aktywnego zaangażowania w życie społeczne i prowadzenia zdrowego stylu życia;
- integruje słuchaczy w formie spotkań okolicznościowych oraz uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych i rekreacyjnych;
- umożliwia rehabilitację ruchową słuchaczy w formie zajęć gimnastycznych z trenerem, tańca, spacerów i innych form aktywności fizycznej;
- umożliwia w formie warsztatowej rozwój kompetencji informatycznych, językowych, kulinarnych słuchaczy;
- umożliwia rozwój kompetencji społecznych słuchaczy poprzez zajęcia w grupach oraz aktywności wzmacniające więzi międzypokoleniowe;
- na czele Uniwersytetu III Wieku stoi kierownik powoływany przez Rektora na wniosek Prorektora ds. Rozwoju i Współpracy.