O nas

Dział Rozwoju i Współpracy koordynuje prace:

  1.   Akademickie Biuro Karier (ABK)
  2.    Biura ds. Projektów i Współpracy z Gospodarką (BPW);
  3.    Biura ds. Współpracy Międzynarodowej i Programu Erasmus+ (BWM);
  4.    Centrum Edukacji Ustawicznej (CEU);
  5.    Uniwersytetu III Wieku (UTW)


1. Akademickie Biuro Karier realizuje zadania:

  • pozyskuje informacje o rynku pracy oraz możliwościach podnoszenia kwalifikacji i doskonalenia zawodowego;
  • gromadzi, klasyfikuje i udostępnia oferty pracy, staży i praktyk zawodowych w podmiotach gospodarczych bezpośrednio oraz za pośrednictwem zakładki ABK na stronie internetowej Uczelni oraz za pośrednictwem interaktywnej platformy internetowej karierazpansp.pl;
  • informuje o ofercie szkoleń lub warsztatów mających na celu rozwój osobisty i zawodowy studentów i pracowników Uczelni;
  • organizuje i prowadzi badania ankietowe absolwentów poszczególnych kierunków w celu uzyskania opinii o programie kształcenia i kadrze dydaktycznej oraz służące promocji i rozwojowi Uczelni;
  • monitoruje kariery (losy zawodowe) absolwentów oraz weryfikuje zapotrzebowanie pracodawców na kwalifikacje i kompetencje w zawodach stanowiących ofertę kierunków kształcenia;
  • prowadzi współpracę z pracodawcami oraz stowarzyszeniami gospodarczymi mającą na celu wzmocnienia pozycji studentów i absolwentów Uczelni na rynku pracy oraz nieustannego doskonalenia oferty studiów na prowadzonych przez Uczelnię kierunkach studiów;
  • buduje pozytywny wizerunek Uczelni jako publicznej uczelni zawodowej kształcącej nowocześnie i kompleksowo w odpowiedzi na zapotrzebowanie regionalnego i lokalnego rynku pracy;
  • współpracuje z instytucjami rynku pracy oraz biurami karier innych uczelni;
  • prowadzi bazy kontaktów podmiotów gospodarczych działających w otoczeniu Uczelni oraz w regionie.


2. Biuro ds. Projektów i Współpracy z Gospodarką realizuje zadania:

  • monitoruje programy rozwojowe adresowane do podmiotów szkolnictwa wyższego oraz prowadzi działalność informacyjną i promocyjną skierowaną do jednostek organizacyjnych Uczelni w zakresie możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych w ramach ww. programów;
  • dokonuje oceny formalnych i merytorycznych możliwości realizacji projektów przez jednostki organizacyjne Uczelni oraz udziela im pomocy w przygotowaniu i składaniu wniosków projektowych;
  • przygotowuje, aktualizuje i przechowuje dokumentację dotyczącą jednostek organizacyjnych Uczelni stanowiącą integralną część wniosków projektowych składanych przez Uczelnię;
  • weryfikuje poprawność przygotowanych przez jednostki organizacyjne Uczelni wniosków oraz sprawdza je pod względem możli­wo­ści zapewnienia odpowiednich środków finansowych w formie wkładu własnego Uczelni w projektach współfinansowanych. Rejestruje decyzje o finansowaniu lub dofinansowaniu udziału w projekcie;
  • przygotowuje ostateczną wersję wniosku do podpisu przez uprawnione osoby;
  • przygotowuje wnioski o dofinansowanie projektów z funduszy europejskich, w tym projektów z zakresu wspierania rozwoju Uczelni i podnoszenia jej konkurencyjności;
  • rejestruje wysyłane wnioski o dofinansowanie projektów w ramach programów oraz archiwizuje je;
  • monitoruje przebieg realizacji projektów i okresowo informuje Rektora o osiągniętych rezultatach i produktach oraz zagrożeniach w osiągnięciu założonych wskaźników;
  • prowadzi obsługę administracyjną Prorektora ds. Rozwoju i Współpracy.


3. Biuro ds. Współpracy Międzynarodowej i Programu Erasmus+ realizuje zadania:

  • koordynuje współpracę Uczelni z innymi uczelniami i organizacjami zagranicznymi;
  • zapewnia kompleksową obsługę studentów i pracowników wyjeżdżających za granicę w ramach wymiany oraz studentów przyjeżdżających i studiujących w Uczelni;
  • prowadzi kompleksową obsługę pracowników wyjeżdżających w ramach edukacyjnych programów międzynarodowych;
  • przygotowuje i koordynuje wyjazdy służbowe kierownictwa Uczelni za granicę;
  • organizuje pobyt cudzoziemców przyjeżdżających na Uczelnię na zaproszenie kierownictwa Uczelni;
  • prowadzi kompleksową obsługę program Erasmus+ i innych realizowanych przez Uczelnię programów edukacyjnych oraz programów wymiany studentów i pracowników.


4. Centrum Edukacji Ustawicznej realizuje zadania:

  • prowadzi obsługę administracyjną oraz promocję realizowanych przez Uczelnię usług edukacyjnych w formie studiów podyplomowych oraz kursów adresowanych do różnych grup odbiorców, w tym absolwentów Uczelni;
  • prowadzi dokumentację prowadzonych przez Uczelnię usług edukacyjnych oraz kadry zatrudnianej przy ich realizacji;
  • prowadzi działalność informacyjną skierowaną do jednostek organizacyjnych Uczelni w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych przeznaczonych na podnoszenie kwalifikacji zawodowych tj. PO WER, RPO WP, KFS.


5. Uniwersytet III Wieku realizuje zadania:

  • popularyzuje wśród słuchaczy wiedzę naukową w formie wykładów i prelekcji, w tym szczególnie problematykę aktywnego zaangażowania w życie społeczne i prowadzenia zdrowego stylu życia;
  • integruje słuchaczy w formie spotkań okolicznościowych oraz uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych i rekreacyjnych;
  • umożliwia rehabilitację ruchową słuchaczy w formie zajęć gimnastycznych z trenerem, tańca, spacerów i innych form aktywności fizycznej;
  • umożliwia w formie warsztatowej rozwój kompetencji informatycznych, językowych, kulinarnych słuchaczy;
  • umożliwia rozwój kompetencji społecznych słuchaczy poprzez zajęcia w grupach oraz aktywności wzmacniające więzi międzypokoleniowe;
  • na czele Uniwersytetu III Wieku stoi kierownik powoływany przez Rektora na wniosek Prorektora ds. Rozwoju i Współpracy.

 

Logo PWSW
EnglishPoland