Dokumenty – studia I stopnia
Wymagane dokumenty:
1. podanie na obowiązującym w uczelni formularzu (podanie na studia wypełnia się w drodze rekrutacji elektronicznej poprzez zalogowanie się w systemie rekrutacyjnym, gdzie kandydat uzupełnia wszystkie niezbędne w procesie rekrutacji dane, a następnie drukuje generowane na ich podstawie podanie wraz z ankietą osobową);
2. kopia świadectwa matury zagranicznej lub innego dokumentu uprawniającego do podjęcia nauki w szkole wyższej, do wglądu oryginał tego dokumentu (świadectwa uzyskane za granicą powinny być opatrzone apostille, gdy kraj wydający dokument jest objęty Konwencją znoszącą wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych sporządzoną w Hadze 5 października 1961 roku albo poddane legalizacji);
3. certyfikat znajomości języka polskiego lub potwierdzenie uczelni przyjmującej, że przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim, m.in.: zaświadczenie o ukończeniu rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego albo certyfikat znajomości języka polskiego co najmniej na poziomie B1 wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego albo potwierdzenie ukończenia studiów na uczelni, w której program studiów był realizowany w języku polskim. Lista podmiotów uprawnionych do organizowania egzaminów z języka polskiego jako obcego:
https://www.gov.pl/web/nauka/lista-podmiotow-uprawnionych-do-organizowania-egzaminow-z-jezyka-polskiego-jako-obcego
4. polisę ubezpieczenia zdrowotnego na okres kształcenia w Polsce lub Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego lub potwierdzenie powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych lub potwierdzenie pokrycia przez ubezpieczyciela kosztów leczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na minimalną kwotę 30 000 euro;
5. poświadczoną przez PANS kserokopię dokumentu uprawniającego do studiowania bez wnoszenia opłat za usługi edukacyjne (w przypadku kandydatów uprawnionych do studiowania bez wnoszenia opłat za usługi edukacyjne, o których mowa w ustawie z 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce);
6. dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej przez osobę ubiegającą się o przyjęcie na studia;
7. zaświadczenie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na danym kierunku;
8. dokument potwierdzający tożsamość kandydata na studia, w celu potwierdzenia danych zawartych w ankiecie osobowej (do wglądu).
Wymagane jest tłumaczenie dokumentów w językach obcych przez tłumacza przysięgłego wpisanego na listę tłumaczy przez Ministerstwo Sprawiedliwości RP albo poświadczone przez konsula RP właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument, akredytowane w RP przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument, osobę zarejestrowaną jako osoba pełniąca funkcję odpowiadającą funkcji tłumacza przysięgłego w RP w państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).
Kolejność przygotowywania dokumentów przez obcokrajowców:
- Apostille świadectwa i suplementu (dla kandydatów na studia I stopnia), nostryfikacja dyplomu i suplementu (dla kandydatów na studia II stopnia).
- Tłumaczenie przysięgłe świadectwa/dyplomu i suplementu razem z apostille.
- Rejestracja na stronie Uczelni (e-rekrutacja.pansp.pl) i wypełnienie elektronicznej ankiety-podania.
- Potwierdzenie opłaty rekrutacyjnej.
- Polisa ubezpieczeniowa, potwierdzenie znajomości języka polskiego (jeżeli dotyczy).
- Pobranie, wypełnienie i podpisanie dokumentów ze strony e-rekrutacja.pansp.pl (wydruki).
- Złożenie kompletu dokumentów w punkcie rekrutacyjnym.